
Automainokset sijoittuvat lehden alkuun, ennen nimiösivua, ja ne ovat poikkeuksetta koko sivun kokoisia.
Vuonna 1929 mainostetut automerkit ovat:
- Erskine
- Studebaker
- De Soto
- Chrysler
- Chevrolet
- Oakland
- Plymouth
- Buick
- Nash
- Graham-Paige
- Superior Whippet
- Reo
- Dodge Brothers
- Pontiac
- Ford
Eniten mainostaa GM Chevroletin, Oaklandin, Buickin ja Pontiacin voimin, Ford on melkein hännillä - tarvitsikohan sitä edes reklameerata?
Amerikkalaiset autot olivat kaiketi edullisia, vai mistä johtuu, että esimerkiksi Citroën, Renault, Austin, Morris ja Mercedes-Benz puuttuvat kokonaan?
1 kommentti:
Hmm, jaa.
Luulen, että tuolla Ameriikan puolessa tehtiin ensimmäiset massatuotannot. Tämä on sitten ihan omaa arviotani.
Niinpä nuo merkit olivat vähän samaa kuin tämän päivän VW, Nissan ja Toyota. Ameriikkalaiset osasivat tehdä luotettavia ja kestäviä vaunuja kuten voimavaunu Studebaker.
Citroen, Mersu ja muut eurooppalaiset, jopa Volvokin, olivat vähän sellaisten innovaattoreiden vehkeitä. Vanhassa vara parempi, ajateltiin.
Näin siis otaksun.
Lähetä kommentti