
Oikeastaan olisi kätevää, jos autoissa, niinkuin lentokoneissa, olisi ratti ja polkimet kummallakin puolella. Autotehtaallakin jäisi huoli lajitteluinsinööriltä pois; aina on tehtävä päätöksiä, kummankokätisiä menopelejä mihinkin lähettää. Pitkillä matkoilla voisi kuskia vaihtaa lennossa. Kiistanalaisissa risteyksissä vahvempi voittaisi. Kun kävin ensimmäistä kertaa Ruotsissa, siellä oli vielä vasemmanpuolinen liikenne, busseissa oli ovi eri puolella kuin Suomessa, mutta henkilö- ja kuorma-autot olivat samankaltaisia kotimaisten kanssa. Eivät siis Saab, Volvo ja Scania-Vabis ottaneet tuotannossaan huomioon kansankodin olosuhteita. Ruotsi siirtyi sangen sujuvasti sitten oikeanpuoleiseen liikenteeseen. Nopeusrajoitukset ja keskioluen prosentti jäivät alhaisiksi.
Toyota Corolla Sprinter oli uutena varustettu Dunlop Gold Seal-ristikudosrenkailla. Kunnollinen ajettava siitä tuli vasta, kun alle laitettiin Pirelli-vyörenkaat. Mustat keinonahkaistuimet ja laaja coupe-mallinen takaikkuna tekivät kesäisestä matkustamisesta lämminhenkistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti