Maaliskuun 21 päivänä vuonna 1685 syntyi J.S. Bach. Tässä Badinerie-osan Bachin h-mollisarjasta huilulle ja jousille soittaa huilisti Gaubert pianon säestyksellä. Gaubert on yhdessä Taffanelin kanssa julkaissut etydikokoelman, joka sisältää 17 päivittäistä harjoitusta eri sävellajeissa, tarkoitettuna soitettaviksi eri artikulaatiotavoilla - pisteillä ja kaarilla.
Seuraavassa netistä poimittuja John Wionin ohjeita Taffanel & Gaubertin hyödyntämiseksi Googlen tyylikkäänä suomennoksena:
1. Suorittaa kaksi riviä kerrallaan, päättyy päätöslauselmasta, joka alkaa kolmannella rivillä. (Tämä auttaa sinua välttämään menossa kiinni automaattiohjaus ja ei oikeastaan kuuntele.)
Tunnista laajuus kaava ja muistaa. (Viisi ensimmäistä toteaa suuren mittakaavan seuraa viisi toteaa laajuuden puoli askelta enemmän, alkaa sen seitsemäs Huom - eli jos D on tonic ensimmäisellä puoliskolla järjestyksessä se on seitsemäs merkille Eb Major vuonna toinen puoli.)
Käynnistä C1 ja lisää yhdistelmille kirjallisen lopussa kuljettaa valikoima D4. Jos C # 4 ja D4 uusia toteaa noudatettava seuraavaa menettelyä:
Finger B3-C # 4-B3 hyvin hitaasti ilman puhallus. Älä siirry seuraavalle merkille, kunnes olet varma, sormilla tiedä mitä tehdä. Katsella sinua sormet ja ne voivat olla sujuvaa ja helppoa niiden liikkeitä aivojen oppii hankala koordinoiva ongelmia. Blow järjestyksessä hitaasti (kuten neljännes tai puoli toteaa.) Kun näppäryyttä riittää lisätä # 3 ennen ja jälkeen järjestyksessä. Sitten lisätään G # 3 ennen ja jälkeen, ja lopulta F # 3. Kun olet näppäryyttä pelata yksi kokonainen jakso tarpeeksi nopeasti, toistamaan kaksi sekvenssit - sitten kolme, sitten neljä.
Juju on oltava kärsivällisyyttä ja nöyryyttä pelata niin hitaasti, että sormet tietävät, mitä he aikovat tehdä, ennen kuin he yrittävät tehdä sitä. Muuten voit rakentaa osa jännityksen omalle oppimisprosessi, joka stay with you.
Opi sekvenssien G3-D4 ja G3-DB4 samalla tavalla.
Jos nämä muistiinpanot ovat uusia on erittäin epätodennäköistä, että olet saavuttanut perus mukavuus nopeus viikon kuluttua. Mutta voit löytää hetkiä vuoden aikana, eli odottaa harjoitus alkaa, pitää etenee.
2. Samaa luokkaa ja ohjeet koskevat - nyt tonaliteetti on vähäinen.
3. Seuraan William Kincaid ehdotusta lisätä puoli oktaavia yläosassa kunkin asteikon heille kahden ja puolen oktaavin alueella. Ensimmäinen jälkeen nousee G3, toinen A3, kolmas B3 ja neljäs C4. Tämä säästää aikaa, koska asteikot alkaen G, A ja B ovat tarpeettomia nyt. Olen myös sitä mieltä, että kaksi kertaa läpi kunkin laajuus on riittävä.
4. Ratkaista kunkin mittakaava alusta seuraava ja levätä ennen kuin jatkat. Tunnistaa kuvioita ja muistaa niitä. Alaikäisten on hankalampaa, koska ne varajäsen muodon.
5. Lisää valikoima aloittamalla C1 ja lisäämällä loppuun C2-C4, C # 2-C # 4, ja D2-D4. Vuorotellen lisätä täyden oktaavin ja C1-, C # 1, D1 asteikkoja.
6. Voisi olla hyödyllistä menot viikon jakso ja viikon B-osassa. B-osa on visuaalisesti vaikeampaa, mutta ei vaikeampaa pelata. Pelaa yksittäisten voittaa samalla nopeudella pelaat osassa, yritä stringing voittaa yhdessä. Kun näet, että sinun on mahdollista siirtää sormien nopeammin silmään kannustetaan katsoa eteenpäin.
7. Voisi olla hyödyllistä menot viikolla etude kirjallisten ja viikon pelissä 8va jossa eri ongelmia esiintyy.
8. Tunnista arpeggio pelaat - ei nopeuttaa yläosaa kohti.
9. Varmista, ettei työn aloittamista, kunnes olet lämmennyt.
10 ja 11. Lisää toinen pieni huomautus loppuun kunkin järjestyksessä ja levätä. (eli lisää lopullinen kokonuotti C loppuun ensimmäisen sarjan murtosoinnut). Tämä harjoitus sisältää kaikki kolmikkoja rakennettu matalin ääni. Tunnustavat jokaisen ja oppia järjestyksessä. Yritä pelata seuraavassa järjestyksessä muistista.
12 ja 13. Varten kukin järjestyksessä pelaa ensimmäisen huomioon seuraavassa järjestyksessä kuin kokonuotti - sitten levätä. Tunnista nämä neljä seitsemäs sointuja ja muistaa järjestyksessä.
14. Tunnista ympyrä viidesosaa tämän etydi ja muistaa.
15 ja 16. Tunnista nämä kromaattinen vähentynyt kolmikkoja ja seitsemäsosaan. B-osassa on hankalampaa visuaalisesti - Käytännössä pienissä osissa ja kannustaa silmäsi pitää eteenpäin.
1 kommentti:
Noista googlen suomentamista ohjeista ymmärtää jokainen, että musiikki on todellista salatiedettä, ja että turha on yrittääkään sille alalle ellei tuosta mitään ymmärtänyt. Tämä selittää senkin, miksi minä osaan auttavasti soittaa vain nokkahuilua, en traversoa... ;-)
Lähetä kommentti